Autor Wątek: Problem z dostępem do baz  (Przeczytany 26715 razy)

Offline piopo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: +0/-0
Problem z dostępem do baz
« dnia: 29 Marzec 2021, 11:46:11 »
Witam wszystkich
Dzisiaj, podczas uruchamiania płatnika (łączenie do serwera SQL) pojawił się komunikat jak w załączniku.
Po wybraniu domyślnie zaznaczonej opcji MSOLEDBSQL i próbie zalogowania do bazy pokazuje się komunikat jak w kolejnym załączniku (Nie można odnaleźć dostawcy...)
Po wybraniu opcji SQLOLEDB, płatnik dokonuje konwersji bazy i normalnie działa...
Dzieje się tak za każdą zmianą bazy danych.
W piątek nie było takich problemów.
Serwer SQL jest w wersji 2014 i dała na osobnym serwerze (Windows Server 2016) a Płatnik jest zainstalowany na Windows 10 Pro 64bit.
Proszę o info, czy ktoś się z tym spotkał i ewentualne pomysły co z tym można zrobić?


Offline Medvedik

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Reputacja: +10/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Marzec 2021, 14:05:02 »
Spróbuj wybrać serwer MSOLEDBSQL

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1893
  • Reputacja: +381/-3
    • InnerSoft
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Marzec 2021, 17:47:59 »
Na win10 w jakiej wersji są drivery SQL?

Offline piopo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Marzec 2021, 11:56:38 »
Medvedik
Dziękuję za info - wiadomo dlaczego są problemy.

DarekD
wersja 10.00.19041.01

Offline RBaggio

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +1/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Marzec 2021, 12:17:20 »
W moim przypadku nie zadziałał MSOLEDBSQL.
Miałem problem przy autoryzacji SQL, więc założyłem nowego użytkownika w bazie z prawami db_datareader db_datawriter db_owner
Upewniłem się że płatnik w najnowszej wersji.
Zamiast Nazwy serwera SQL wpisałem ip serwera.
login/hasło nowego użytkownika sql.
Sterownik SQLOLEDB - za pierwszym razem przekonwertowało bazę.
Zgodnie z załączonym obrazkiem.


Offline piopo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Marzec 2021, 13:01:05 »
RBaggio
Dziękuję za sugestie , wypróbuję je w piątek przy mniejszym "ruchu" na bazach.

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1893
  • Reputacja: +381/-3
    • InnerSoft
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Marzec 2021, 14:42:49 »
10.00. Nie pójdzie msole.  Musi być sqlole

Offline adiz

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Kwiecień 2021, 14:45:53 »
Witam, co w przypadku kiedy mssqloledb i sqloledb działają lecz podczas Archiwizacji płatnika do zewnętrznej bazy SQL pojawia się komunikat :
Wystąpił błąd krytyczny podczas wykonywania nawiązywania połączenia. Provider cannot be found. It may not be properly installed
pozdrawiam

Offline adiz

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Kwiecień 2021, 12:49:52 »
Będzie update do płatnika w najbliższym czasie który naprawi ten błąd. Jeśli ktoś szuka jeszcze rozwiązania...

Offline lukasz.obal

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Maj 2021, 20:30:52 »
Witam, co w przypadku kiedy mssqloledb i sqloledb działają lecz podczas Archiwizacji płatnika do zewnętrznej bazy SQL pojawia się komunikat :
Wystąpił błąd krytyczny podczas wykonywania nawiązywania połączenia. Provider cannot be found. It may not be properly installed
pozdrawiam

Ktoś ma jakis pomysł jak to ominąc musze na "cito" zmigrowac jednego płatnika

Offline wojtek.wojcieski

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Czerwiec 2021, 16:19:55 »
Ponad miesiąc temu kontaktowałem się z pomocą techniczną płatnika i nie rozwiązali problemu, dostałem informacje, że z następnymi metrykami problem będzie rozwiązany, ale mi wciąż to nie działało. Dziś musiałem zrobić archiwizację do zewnętrznej bazy, dalej nie działało, mimo najnowszej wersji płatnika, ale chyba udało się znaleźć rozwiązanie problemu z komunikatem:
 "Wystąpił błąd krytyczny podczas wykonywania nawiązywania połączenia. Provider cannot be found. It may not be properly installed".
Nie wiem do końca, która czynność konkretnie pomogła, ale są dwie, więc opiszę.

Pierwsza rzecz to sterownik MSOLEDBSQL który można znaleźć i zainstalować tutaj:  https://docs.microsoft.com/pl-pl/sql/connect/oledb/download-oledb-driver-for-sql-server?view=sql-server-ver15  Po instalacji dalej nie działało, ale może to być ważne.

Druga rzecz to ustawienia globalne archiwum bazy z której chcemy archiwizować, z poziomu Administracja >>> Ustawienia archiwum.
Nigdy nie ustawiałem domyślnego archiwum dla głównej bazy, backup jest z poziomu sql, a jak archiwizowałem z programu, to żeby wyciągnąć pojedynczego płatnika do zewnętrznej bazy.  Dziś zauważyłem, że na domyślnym archiwum ustawiona jest baza MSaccess, której nigdy nie ustawiałem, ani nie używałem, cały Płatnik jest na serwerze SQL. Nie wiem co się tam zadziało, ale zmieniłem ustawienie domyślnego archiwum z MS na nową bazę SQL. Po zmianie, zrobiłem archiwizacje do bazy zewnętrznej, zadziałało, sprawdziłem archiwum i jest cała zawartość.
 

Offline perek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: +3/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Czerwiec 2021, 16:31:02 »
Działa ! ;D

Offline początkujący1

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Marzec 2022, 12:20:48 »
Witam, pomożecie?

1. Są dwa pc. Na jednym zrobiłem migrację bazy z mdb do SQL i wszystko działa (Win10 Sql 2012 x86) wybierając opcje:
-MSOLEDBSQL
-rodzaj autoryzacji użytkownika bazy danych: Utwórz konto użytkownika bazy SQL server.
-wszystko działa, ale nie wiem, czy to ma znaczenie podczas migracji wybrałem rodzaj użytkownika podczas tworzenia bazy: Użyj autoryzacji systemu windows (bo nie znam hasła administratora i nie wiem jak SQL był instalowany wcześniej - tam jest jeszcze baza symfonii). No ale baza płatnika została utworzona i wszystko działa.

2. Na drugim nowym pc z czystym systemem zainstalowałem plątnika i nie mogę się połączyć z bazą danych SQL po sieci. Otworzyłem porty na pc1 1433 i browser uruchomiony, wykrywa instancję, zamiast niej wpisywałem też adres IP/nazwa bazy i też nie działa. Coś trzeba doinstalować oprócz płatnika na drugim pc, zmienić w sieci? Pingi są, udostępniłem folder i też jest ok, także komputery się widzą. Wyskakuje ciągle błąd jak na foto. Użyłem opcji:

-wybrałem z dostępnych instancję bazy (sama się wyświetla), podałem nazwę bazy
-użyj do autoryzacji istniejącego konta bazy SQL server (wpisałem tą którą utworzyłem przy migracji na pc1)
-sterownik MSOLEDBSQL
- błąd jak na foto w temacie (nie można odnaleźć dostawcy, może on być niepoprawnie zainstalowany

Offline Zecik

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z dostępem do baz
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Maj 2022, 14:21:50 »
W moim przypadku błąd z załączonych SS został rozwiązany doinstalowując do systemu sterownik MSOLEDBSQL - Client Commponents
Link poniżej do strony MS
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=56730

Aczkolwiek taka organizacja jak ZUS mogłaby już dawno wypuścić poprawioną aplikacje a nie bazować na fixie odnośnie aktualizacji aplikacji.