Forum użytkowników programu Płatnik

Program Płatnik => FAQ - najczęściej zadawane pytania => Wątek zaczęty przez: DarekD w 05 Kwiecień 2016, 12:55:15

Tytuł: Odrzucony zestaw po wysyłce Płatnikiem 9 po 01.04.2016
Wiadomość wysłana przez: DarekD w 05 Kwiecień 2016, 12:55:15
Od 01.04.2016 ZUS ograniczył możliwość wysyłania dokumentów tylko do Płatnika 10. Zdarza się, że wysłano dokumenty po tej dacie programem w wersji 9 - taki zestaw został odrzucony przez ZUS z informacją, że wysłano niewłaściwą wersją programu.

Co w takiej sytuacji zrobić. Próba wysłania ponownie deklaracji z numerem 01 kończy się niepowodzeniem, bo program komunikuje istnienie takiej deklaracji. Korekty nie da się przeprowadzić bo nie ma pierwotnej deklaracji w ZUS. Pat.

Jedynym rozwiązaniem jest usunięcie wysłanej deklaracji i ponowna wysyłka.

Aby ułatwić sobie życie przed usunięciem zestawu trzeba zrobić kopię dokumentów - otwieramy w zestawie każdy dokument -> Edycja -> Utwórz kopię dokumentu. Taka operacja spowoduje utworzenie w dokumentach wprowadzonych deklaracji rozliczeniowych które ponownie wyślemy.

Po tej operacji wchodzimy do zestawów wysłanych, podświetlamy zestaw który ma status odrzucony -> Administracja -> Archiwizuj zestaw dokumentów. W kreatorze który się pojawi zaznaczamy opcję 'Usuń z bazy roboczej'.

Jeżeli nie mamy skonfigurowanego archiwum domyślnego pojawi się stosowny komunikat. Archiwum tworzymy poprzez Administracja -> Ustawienia archiwum.
Tytuł: Odp: Odrzucony zestaw po wysyłce Płatnikiem 9 po 01.04.2016
Wiadomość wysłana przez: stefek231 w 10 Sierpień 2017, 09:10:14
a dlaczego ta kbyło

__________________________
Tytuł: Odp: Odrzucony zestaw po wysyłce Płatnikiem 9 po 01.04.2016
Wiadomość wysłana przez: jetinaser5 w 20 Październik 2017, 16:45:07
Dobrze wiedzieć :)
Tytuł: Odp: Odrzucony zestaw po wysyłce Płatnikiem 9 po 01.04.2016
Wiadomość wysłana przez: Mirra w 24 Październik 2017, 08:15:02
dokładnie, dobrze wiedzieć :)