Autor Wątek: Nowe metryki 103 i 104, nowa wersja Płatnika i zmiany w obsłudze certyfikatów  (Przeczytany 110556 razy)

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1964
  • Reputacja: +389/-3
    • InnerSoft
21.05.2017r. ZUS opublikował nowe metryki 103 i 104. Podczas aktualizacji metryk aktualizuje się sam program Płatnik w którym dochodzi do pewnej zmiany w obsłudze certyfikatów. Zmienia się sposób rejestracji wszystkich certyfikatów wykorzystywanych w programie. Nie są one tak ja to było dotychczas przechowywane w programie (bazie) tylko są pobierane z magazynu certyfikatów systemu operacyjnego. Wymusza to ponowne zainstalowanie i wskazanie wykorzystywanych certyfikatów kwalifikowanych do komunikacji z ZUS. Po aktualizacji programu konieczne jest wczytanie certyfikatów poprzez Przekaz->Ustawienia przekazu elektronicznego->Certyfikaty. Bez tej operacji nie będzie możliwe przesyłanie dokumentów do ZUS.

Pitagorasa

  • Gość
Witam, mam problem na stanowisku z Windows XP. Płatnik nie widzi certyfikatu kwalifikowanego. Jest zainstalowany .NET 4.0, metryka jest 104. Ktoś ma pomysł jak to naprawić? Certyfikat Unizeto, zarejestrowany w systemie.

Offline kjs

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Reputacja: +2/-0
Witam,

Program zaktualizował się do metryki 103 i 104 tylko na serwerze bazy danych SQL. Na komputerach-klientach przy próbie aktualizacji metryk do 103, jest "błąd kopiowania".
Jak sobie z tym poradzić?

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1964
  • Reputacja: +389/-3
    • InnerSoft
Czy Płatnik uruchomiony jest z prawami administracyjnymi? (uruchom jako administrator)

Offline kjs

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Reputacja: +2/-0
Przy tego typu (jako administrator) uruchomieniu Płatnika otrzymuje błąd "Nie można odnaleźć określonego pliku", po czym Płatnik uruchamia się normalnie, lecz niestety nie ma żadnej poprawy.

Próbowałem uruchomić jako administrator zarówno skrót, jak i bezpośrednio z lokalizacji w folderze P2Start.exe.

Na serwerze wszystko przebiegło bez problemu.


Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1964
  • Reputacja: +389/-3
    • InnerSoft
Proszę sprawdzić czy usługa 'Aktualizuj PP' nie jest uruchomiona, a pózniej z katalogu programu Płatnik uruchomić p2startv4.exe

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1964
  • Reputacja: +389/-3
    • InnerSoft
Witam, mam problem na stanowisku z Windows XP. Płatnik nie widzi certyfikatu kwalifikowanego. Jest zainstalowany .NET 4.0, metryka jest 104. Ktoś ma pomysł jak to naprawić? Certyfikat Unizeto, zarejestrowany w systemie.

Czy w magazynie systemowym WinXP certyfikat jest widoczny?

Magda82

  • Gość
Mam ten sam problem :( Ten plik z folderu Płatnik w formacie .exe nie chce mi się wcale uruchomić :(

Offline kjs

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Reputacja: +2/-0
Proszę sprawdzić czy usługa 'Aktualizuj PP' nie jest uruchomiona, a pózniej z katalogu programu Płatnik uruchomić p2startv4.exe

Usługa Aktualizuj PP ma status "zatrzymany" kiedy Płatnik jest wyłączony.

Niestety nie posiadam pliku p2startv4.exe. Wygląda na to, że w ramach aktualizacji Płatnik próbuje pobrać ten plik, ale w czasie aktualizacji jest komunikat "Błąd kopiowania".

W folderze jest jedynie ślad po tym pliku, P2Startv4.exe.config z datą i godziną utworzenia równoznaczną z godziną pierwszej próby aktualizacji w dniu dzisiejszym.

Wygląda na to, jakby proces się nie powiódł.

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1964
  • Reputacja: +389/-3
    • InnerSoft

Offline kjs

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Reputacja: +2/-0
Nie pomogło (jestem na Win10). Może po prostu przeinstaluje Płatnika?

Dziwne, bo nigdy na komputerach klienckich nie miałem problemów z aktualizacją komponentów i metryk, a na dodatek na serwerze wszystko przebiegło bez problemów.

Pitagoraskaa

  • Gość
Witam, mam problem na stanowisku z Windows XP. Płatnik nie widzi certyfikatu kwalifikowanego. Jest zainstalowany .NET 4.0, metryka jest 104. Ktoś ma pomysł jak to naprawić? Certyfikat Unizeto, zarejestrowany w systemie.

Czy w magazynie systemowym WinXP certyfikat jest widoczny?

Tak mam 2 wygasłe i jeden działający cert.. W płatniku brak do wyboru.

Maratajek

  • Gość
Witam, mam problem na stanowisku z Windows XP. Płatnik nie widzi certyfikatu kwalifikowanego. Jest zainstalowany .NET 4.0, metryka jest 104. Ktoś ma pomysł jak to naprawić? Certyfikat Unizeto, zarejestrowany w systemie.

Czy w magazynie systemowym WinXP certyfikat jest widoczny?
Nie jest i nie będzie - po 45 minutach oczekiwania na infolinii Płatnika uzyskałem informację, że FrameWork 4.0 nie działa poprawnie na Windowsie XP, w związku z czym wszyscy którzy posiadali XP-ka mogą się pożegnać z możliwością rejestracji certyfikatu, a co za tym idzie - z możliwością wysyłki drogą elektroniczną jakichkolwiek deklaracji do ZUS-u Amen.
Nie ostrzegli o tym wcześniej NIKOGO - bo nie widzieli takiej potrzeby.


Offline Pitagoraska

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Reputacja: +1/-0
Witam, mam problem na stanowisku z Windows XP. Płatnik nie widzi certyfikatu kwalifikowanego. Jest zainstalowany .NET 4.0, metryka jest 104. Ktoś ma pomysł jak to naprawić? Certyfikat Unizeto, zarejestrowany w systemie.

Czy w magazynie systemowym WinXP certyfikat jest widoczny?
Nie jest i nie będzie - po 45 minutach oczekiwania na infolinii Płatnika uzyskałem informację, że FrameWork 4.0 nie działa poprawnie na Windowsie XP, w związku z czym wszyscy którzy posiadali XP-ka mogą się pożegnać z możliwością rejestracji certyfikatu, a co za tym idzie - z możliwością wysyłki drogą elektroniczną jakichkolwiek deklaracji do ZUS-u Amen.
Nie ostrzegli o tym wcześniej NIKOGO - bo nie widzieli takiej potrzeby.

Potwierdzam, info z cot:
Cytuj
Program Płatnik po wdrożeniu zmian będzie wymagał do działania komputera z zainstalowanym i włączonym .NET Framework 4.0 (lub wyższym). Więcej informacji na ten temat w Podręczniku administratora. W związku z tym, system Windows XP nie będzie już przystosowany do wysyłki elektronicznej. Zapis o braku dostępu do funkcji komunikacji elektronicznej z ZUS w przypadku systemów XP został zawarty w wymaganiach systemowych w Podręczniku Administratora oraz pomocy „podręcznej” w programie

Offline kjs

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Reputacja: +2/-0
Nie pomogło (jestem na Win10). Może po prostu przeinstaluje Płatnika?

Dziwne, bo nigdy na komputerach klienckich nie miałem problemów z aktualizacją komponentów i metryk, a na dodatek na serwerze wszystko przebiegło bez problemów.

Na Win10 pomogło przeinstalowanie Płatnika, teraz metryki 103 i 104 pobrały i zainstalowały się się prawidłowo, wysyłka zestawów działa.

Oczywiście nie rozwiąże to problemów dla użytkowników WinXP.