Program Płatnik > FAQ - najczęściej zadawane pytania

Odrzucony zestaw po wysyłce Płatnikiem 9 po 01.04.2016

(1/1)

DarekD:
Od 01.04.2016 ZUS ograniczył możliwość wysyłania dokumentów tylko do Płatnika 10. Zdarza się, że wysłano dokumenty po tej dacie programem w wersji 9 - taki zestaw został odrzucony przez ZUS z informacją, że wysłano niewłaściwą wersją programu.

Co w takiej sytuacji zrobić. Próba wysłania ponownie deklaracji z numerem 01 kończy się niepowodzeniem, bo program komunikuje istnienie takiej deklaracji. Korekty nie da się przeprowadzić bo nie ma pierwotnej deklaracji w ZUS. Pat.

Jedynym rozwiązaniem jest usunięcie wysłanej deklaracji i ponowna wysyłka.

Aby ułatwić sobie życie przed usunięciem zestawu trzeba zrobić kopię dokumentów - otwieramy w zestawie każdy dokument -> Edycja -> Utwórz kopię dokumentu. Taka operacja spowoduje utworzenie w dokumentach wprowadzonych deklaracji rozliczeniowych które ponownie wyślemy.

Po tej operacji wchodzimy do zestawów wysłanych, podświetlamy zestaw który ma status odrzucony -> Administracja -> Archiwizuj zestaw dokumentów. W kreatorze który się pojawi zaznaczamy opcję 'Usuń z bazy roboczej'.

Jeżeli nie mamy skonfigurowanego archiwum domyślnego pojawi się stosowny komunikat. Archiwum tworzymy poprzez Administracja -> Ustawienia archiwum.

stefek231:
a dlaczego ta kbyło

__________________________

jetinaser5:
Dobrze wiedzieć :)

Mirra:
dokładnie, dobrze wiedzieć :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej