Autor Wątek: ePłatnik - korekta  (Przeczytany 6547 razy)

Offline ezusek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: +0/-0
ePłatnik - korekta
« dnia: 23 Wrzesień 2015, 18:46:45 »
Witam

Na wstępie zaznaczę, że jest to mój pierwszy wpis na forum więc proszę o wyrozumiałość.

Moje zapytanie dotyczy korekty deklaracji ZUS. W wyniku kontroli ZUS wykryto, iż błędnie naliczano FP za jednego z pracowników (nie powinien być w ogóle odprowadzany, bo nie osiągał minimalnego wynagrodzenia). ZUS polecił wykonać korektę. Z internetu wyczytałam, że w takim przypadku robię tylko korektę deklaracji ZUS-DRA (ZUS-RCA nie koryguję).

Niestety nie wiem jak to technicznie rozwiązać, bowiem gdy robię w ePłatniku kreatorem korektę rozliczenia to automatem mi przypisuje komplet dokumentów tj. DRA i RCA. Po zmianie kwoty funduszu pracy w DRA zweryfikowałam  oba i miały status OK. Potem w oknie dokumentów roboczych wykasowałam RCA (bo nie trzeba go korygować), a DRA zaznaczyłam i zatwierdziłam. No i tu pojawia się problem, do na oknie dokumentów zatwierdzonych (które chcę wysłać) po wykasowaniu RCA w statusie weryfikacji deklaracji DRA zamiast OK wskakuje "błąd". Czy da się to wysłać? Czy dobrze to wykonuję? Czy też może muszę posyłać komplet rozliczeń?
Bardzo będę wdzięczna za poradę w tej sprawie. Z góry dziękuję.

PS. Wątek zamieszczam w dziale Płatnik 10,9, bo na forum nie ma odrębnego działu poświęconego ePłatnikowi.

Offline Marci87

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: +0/-0
Odp: ePłatnik - korekta
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Wrzesień 2015, 12:05:18 »
Przydałaby się informacja o rodzaju błędu weryfikacji. bez tego ciężko cokolwiek powiedzieć.