Program Płatnik > FAQ - najczęściej zadawane pytania

Jak korzystać z Płatnika bez użycia certyfikatu kwalifikowanego

(1/4) > >>

DarekD:
Dla nowych płatników składek ZUS z automatu przypisuje do IPP - interaktywnej wymiany danych z ZUS.
Często jednak zdarza się, że nie posiadamy certyfikatu kwalifikowanego, który jest konieczny do potwierdzenia danych
w ZUS i wysyłki dokumentów do ZUS, a chcielibyśmy mieć możliwość np. wydrukowania dokumentów z programu.

Program Płatnik domyślnie ustawiony jest na potwierdzanie danych z ZUS w przypadku podłączenia do IPP.
Aby to zmienić należy wykonać następujące kroki: F8 -> CTRL+O -> Tak  i na dole pierwszej formatki w pozycji
'Zakres danych pobieranych podczas aktualizacji kartotek ubezpieczonych' zmienić zakres z 'Pełny zakres' na
'Bez aktualizacji kartotek'.

Zmiana ta pozwoli na swobodne korzystanie z Płatnika do drukowania dokumentów i dostarczania do ZUS w wersji papierowej.

DarekD:
W sytuacji gdy kroki opisane powyżej nie przynoszą efektu proszę pobrać i uruchomić program  'Potwierdzanie danych do wysyłki bez certyfikatu'->http://www.innersoft.pl/index.php/plikidopobrania/viewcategory/12-pozostale-dodatki.html i dla pozycji A-6 oraz B-0 pod prawym przyciskiem myszy jest lekarstwo (rozwiązanie problemu)

CaliforniaMike:
Witam. Płatnik zaktualizował mi się automatycznie do najnowszej wersji 10.01.001. Oczywiście, po wpisaniu nowego dokumentu, miałem krytyczny błąd o niepotwierdzonych danych. Zrobiłem więc  wszystkie kroki opisane powyżej, ale nadal nie mogę wysyłać i drukować dokumentów jak poprzednio. Mogę tylko wydrukować kopię roboczą. Dokument został dodany do zestawu, ale wciąż jest jako wprowadzony. Ikonka "Wyślij" jest nieaktywna. Proszę o pomoc.

DarekD:
Mechanizm opisany powyżej działa tylko dla Płatnika 9. W Płatniku 10 wybranie opcji 'bez aktualizacji kartotek' zablokuje przycisk 'Wyślij' przy wysyłce zestawu ponieważ opcja 'bez aktualizacji kartotek' wykorzystywana jest w pracy wielooddziałowej.

CaliforniaMike:
Dziękuje za odpowiedź. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć ostatniej, pełnej wersji Płatnika 9. Co  wtej sytuacji można zrobić? Czy w Płatniku 10 istnieje opcja rozwiązująca ten problem?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej