Autor Wątek: Podczas wysyłki pojawiają się komunikaty związane z błędami połączenia  (Przeczytany 15046 razy)

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1604
  • Reputacja: +363/-2
    • InnerSoft
W sytuacji pobierania aktualizacji lub wysyłki dokumentów do ZUS pojawia się komunikat o błędach komunikacji z serwerem ZUS typu 'połączenie zostało zresetowane', 'Nie można połączyć się z serwerem zdalnym'.

Najczęstszą przyczyną jest nieczynny jeden z serwerów ZUS w lokalizacji Wrocław lub Warszawa. W przypadku ustawienia automatycznej wysyłki dokumentów jeżeli akurat podczas wysyłki program Płatnik 'trafi' na nieczynny serwer pojawić się mogą powyższe komunikaty lub błędy podczas aktualizacji komponentów i danych płatnika.

Jak sobie z tym poradzić. Wykonujemy 3 proste kroki:
1. Sprawdzamy który serwer aktualnie jest czynny.
    Klikamy na link: https://www.ewd2.wroclaw.zus.pl/ lub https://www.ewd2.warszawa.zus.pl/
    Jeżeli serwer będzie czynny pojawi nam się strona Elektronicznej Wymiany Dokumentów / w przeciwnym wypadku strona nie będzie wyświetlona
2. Ustawiamy w Płatniku wysyłkę na konkretny, działający serwer.
    Przekaz->Ustawienia przekazu elektronicznego->Inne->Użyj tego serwera..... i wpisujemy obok www.ewd2.wroclaw.zus.pl lub www.ewd2.warszawa.zus.pl w zależności który system jest czynny.
3. Wysyłamy dokumenty

Warto pamiętać, aby później powrócić do ustawienia automatycznego, które daje większy komfort pracy z programem Płatnik.