Autor Wątek: Problem z podpisem kwalifikowanym  (Przeczytany 204 razy)

Offline drewniak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
Problem z podpisem kwalifikowanym
« dnia: 13 Czerwiec 2022, 21:00:46 »
Dzień dobry,
Proszę o pomoc przy rozwiązaniu problemu z podpisem kwalifikowanym w Płatniku. Mam otóż taką sytuację, że baza jest zainstalowana na silniku sql.
Korzysta z niej dwóch użytkowników jednocześnie, chociaż każdy jest w innej firmie (podmiotów jest kilkadziesiąt, bo to baza biura rachunkowego).
Użytkownicy korzystają z podpisu kwalifikowanego wydanego przez Sigillum, obsługiwanego przez aplikację IDProtect. Podpisy są widoczne w systemie, można nimi podpisywać dokumenty.
Problem polega na tym, że w momencie gdy jeden z użytkowników loguje się do Płatnika, to u drugiego znika podpis kwalifikowany wskazany w ustawieniach przekazu elektronicznego. I gdy z kolegi ten drugi użytkownik ustawi u siebie podpis kwalifikowany w przekazie elektronicznym, to u pierwszego użytkownika ten podpis z ustawień przekazu elektronicznego znika.
Czy ma ktoś może pomysł, co może być przyczyną takiego problemu? Byłabym wdzięczna za informacje.
Ewelina

Offline eleks

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Reputacja: +5/-0
Odp: Problem z podpisem kwalifikowanym
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Czerwiec 2022, 11:05:01 »
U nas taka sytuacja się dzieje, kiedy obydwie osoby korzystają z konta administratora. Wtedy rzeczywiście certyfikaty się wygaszają (tzn. można korzystać tylko z jednego w danym momencie, który pewnie gdzieś zapisuje się w samej bazie danych, że jest aktywny) Rozwiązanie: utworzyć konta użytkowników i niech pracują na nich, a nie na kontach administratora.

Offline drewniak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z podpisem kwalifikowanym
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Czerwiec 2022, 17:35:41 »
Dziękuję - tak właśnie mi się wydawało, że to może być przyczyną. Skorzystam z porady i wrócę z odpowiedzią czy pomogło.

Offline drewniak

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Problem z podpisem kwalifikowanym
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Czerwiec 2022, 22:08:51 »
Potwierdzam, ustawienie uprawnień użytkownikom pomogło rozwiązać problem "ginącego" podpisu kwalifikowanego.
Dziękuję za pomoc.