Autor Wątek: baza SQL w padniętym windows  (Przeczytany 279 razy)

Offline DJYendruh

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
baza SQL w padniętym windows
« dnia: 07 Luty 2022, 21:19:02 »
witajcie
dostałem do rozwiązania taki problem.
Padł system (WIN10) z płatnikiem, i nie da się go reanimować tak aby odpalić program. Mam z niego cały katalog SQL z podkatalogiem DATA i plikami *ldf i mdf"
Płatnik w wer 10xx jest dostarczany bez motoru baz danych. I tu mam pytania:

Próbowałem instalować Płatnika 10 oraz SQL 2008 R2, ale coś nie poszło (jakoś nie chciał wystartować serwer baz danych). Odinstalowałem wszystko, i
zainstalowałem wersję 9.01 z SQL 2005 i zrobiłem upgrade do Płatnika 10, utworzyłem pustą bazę o takiej samej nazwie jak ta z padniętego komputera, i ją podmieniłem, ale nie podeszło (problemy z podłączeniem do bazy). Baza nie ma atrybutu "tylko do odczytu". I nie wiem co robię źle.
Moje dylematy są takie:
1. czy próbować instalować od niższej wersji  i upgradować w górę?
2. czy instalować świeżą wersje płatnika i jakiś nowy silnik SQL ? czy jest to bez znaczenia (tak, wiem że przy podniesieniu wersji płatnika  baza się konwertuje)
3. Czy wersja SQL (jeśli będzie zainstalowana nowsza niż byał, a nie wiem jaka była) robi róznicę? (są raczej wstecznie kompatybilne)
4. W związku z tym że nie mam  możliwości uruchomienia starego komputera nie wiem jaki sposób autoryzacji był użyty, nie znam haseł itp. Stąd też ciągle albo "can not open database requested by the login. Login failed (przy autoryzacji windows) lub "login failed for user "sa" (przy autoryzacji konta użytkownika sql)
Prace testowe przeprowadzam na win 7 64bit, ale chyba nie ma to znaczenia.
5. czy przy podmiance jaką opisywałem podmieniam tylko plik *mdf, czy również *ldf?


Temat jest pilny :-(
dziękuję i pozdrawiam


Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1772
  • Reputacja: +376/-3
    • InnerSoft
Odp: baza SQL w padniętym windows
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Luty 2022, 21:49:59 »
1. Płatnik w aktualnej wersji + Fix + SQL2019 Express
2. SQL Management Studio -> Attach pliku bazy (tej odzyskanej)
3. pkt 2 podepnie zarówno plik MDF i LDF
4. Start płatnika -> wskazanie bazy
5. Koniec

Offline DJYendruh

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
Odp: baza SQL w padniętym windows
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Luty 2022, 21:58:45 »
dziękuję, spróbuje jutro w podanej kolejności na komputerze z win 10, bo SQL2019 nie działa z win7.

Offline DJYendruh

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-0
Odp: baza SQL w padniętym windows
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Luty 2022, 02:07:55 »
problem (chyba) rozwiązany :-) wg powyższego schematu od DarekD. Na razie u mnie w domu, jutro spróbuję w pracy.

Tylko jeszcze dopytam:
1. podczas instalacji serwera SQL wybrałem mixed mode (czyli autoryzacja windows + sql -tu trzeba było nadać hasło użytkownikowi sa bo domyślnego pustego się nie dało zostawić. Gdzieś wyczytałem żeby tak zrobić, i zrobiłem. Może tak być na przyszłość?

2. Loguje się jako administrator, takim kontem jak podałem podczas instalacji płatnika. Finalnie po podpięciu bazy w użytkownikach mam jeszcze widoczne 4 dodatkowe osoby (i tak ma być, to pracownicy). Jednocześnie program krzyczy że nie można wysyłać dokumentów do ZUS, bo nie ma certyfikatu kwalifikowanego (no bo nie ma, swojego jako admin nie instalowałem). I za pierwszym razem krzyczał że nie ma certyfikatu ZUS i płatnika.
Czy podpinana "odzyskana" baza danych ma w sobie wszystko co trzeba (tak jak accessowa) i gdy właściwy użytkownik się zaloguje będzie miała wszystkie niezbędne certyfikaty (chodzi mi głównie o certyfikat płatnika składek, żeby nie trzeba było udawać się do ZUS)??? Pozostałe zawsze mogę pobrać z poziomu Płatnika.

Tak czy inaczej dziękuję za pomoc, myślę że jestem w stanie powtórzyć wykonane już raz czynności na dedykowanym stanowisku. Jakby się nie powiodło, napiszę :-)