Autor Wątek: Brak połączenia z bazą SQL  (Przeczytany 470 razy)

Offline Bo_Solo

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
Brak połączenia z bazą SQL
« dnia: 03 Sierpień 2020, 10:48:20 »
Mam problem z połączeniem się do bazy SQL położonej na serwerze. Jeden pracownik bez problemu może pracować, natomiast inny ma komunikat z połączenie się z bazą. Próbuję połączyć się z bazą wskazując serwer, wprowadzając nazwę bazy a następnie login i hasło do bazy. Po zaakceptowaniu mam komunikat "Program Płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych... Nazwa bazy i usytuowanie.

Offline gorg81

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: +0/-0
Odp: Brak połączenia z bazą SQL
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Styczeń 2021, 21:22:28 »
Cześć, czy rozwiązałeś swój problem. U mnie jest - był ten sam problem. Komunikat zniknął w momencie, archiwizacji narzędziem Płatnika i dearchiwizacjii. Tak samo jak  (czyli pozbycie się tego komunikatu) przy użyciu komendy backup i restore w SMSS-sie. Jednak jeśli przenoszę danych z SQL-a 2008 przy samych plikach.mdf i podłączając je bezpośrednio (Attach) do serwera za pomocą SMSS-a.
Mam teraz jednak drugi problem, komputery się łączą ale co jakiś czas dostaję komunikat że jest problem z odczytaniem i połączeniem z bazą danych. Nic by w tym dziwnego nie było ale na tym SQL-u chodzi jeszcze Gratyfikant i jeden program dla BACKUP i niema z nimi najmniejszego problemu. Stąd też wniosek iż jest to problem płatnika na końcówce łączącej się do bazy danych SQL-a.
Jest to dosyć uciążliwe, bo dziś dziewczyny miały taki komunikat średnio co 15 minut. Wystarczy zamknąć i otworzyć płatnika i działa bez zarzutu, przez 15 minut.