Autor Wątek: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020  (Przeczytany 1107 razy)

Offline DarekD

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1604
  • Reputacja: +363/-2
    • InnerSoft
*** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« dnia: 29 Czerwiec 2020, 13:54:04 »
Przy błędach po aktualizacji programu proszę ustawić w kluczach rejestru:

32bit:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]
64bit:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry]

wartośc wpisu:
"DataPobraniaPakiety"=""

i dokonać ponownie uruchomienia programu

Offline Medvedik

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: +1/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Czerwiec 2020, 19:35:32 »
A spróbuj uruchomić program z pliku p2start.exe. Powinna uruchomić się aktualizacja. Jak nie pomoże  to niestety kontakt z ZUS i odczekać swoje w kolejce.

Offline lgorek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Czerwiec 2020, 16:58:57 »
U mnie nic nie pomaga.

Dodam że zestaw weryfikuje się bez błędów ale jak wejdziemy w DRA i chcemy zweryfikować to wywala błąd i to jest najgorsze.

Offline karluk

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipiec 2020, 11:05:42 »
Dzień dobry,
U mnie po aktualizacji wszystko działało, do dziś. Dziś pobrał przy otwieraniu programu, jakieś dane i przy imporcie dokumentów z mojego programu kadrowego pojawia się taki komunikat: " wystąpił błąd krytyczny podczas wykonywania pracy kreatora. Wystąpił błąd podczas parsowania KEDU. Element '{http://www.zus.pl/2018/KEDU_5}p29 jest nieoczekiwany w odniesieniu do modelu zawartości elementu nadrzędnego '{http://www.zus.pl/2018/KEDU_5}B' kod błędu: -2147467259 numer linii: 70 numer kolumny: 5... itd.
Czy mogłabym prosić o pomoc co z tym zrobić? Nie wiem czy uda mi się w ogóle dziś dodzwonić na infolinie, na razie bez szans.
Czy może można coś mu poprawić ręczne i zadziała import tych danych?

Offline karluk

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipiec 2020, 12:03:04 »
Dzień dobry,
U mnie po aktualizacji wszystko działało, do dziś. Dziś pobrał przy otwieraniu programu, jakieś dane i przy imporcie dokumentów z mojego programu kadrowego pojawia się taki komunikat: " wystąpił błąd krytyczny podczas wykonywania pracy kreatora. Wystąpił błąd podczas parsowania KEDU. Element '{http://www.zus.pl/2018/KEDU_5}p29 jest nieoczekiwany w odniesieniu do modelu zawartości elementu nadrzędnego '{http://www.zus.pl/2018/KEDU_5}B' kod błędu: -2147467259 numer linii: 70 numer kolumny: 5... itd.
Czy mogłabym prosić o pomoc co z tym zrobić? Nie wiem czy uda mi się w ogóle dziś dodzwonić na infolinie, na razie bez szans.
Czy może można coś mu poprawić ręczne i zadziała import tych danych?
Udało mi się dodzownić, błąd jest po stronie programu kadrowego.

Offline lgorek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipiec 2020, 12:30:07 »
Sprawdziłem dzisiaj kilka rozwiązań i na 99% błąd jest w schemacie DRA. Dodam że wszystkie DRA które utworzył mi program kadrowy R2płatnik są poprawne. Jednak te z Płatnik Manager zawierają błąd. W załączniku dodaje porównanie dwóch DRA jeden wygenerowany przez Płatnik Manager (stary typ) i w tym występują błędy weryfikacji. Gdy utworzymy DRA z Płatnika to wszystko jest dobrze i weryfikacja przebiega prawidłowo.


Offline zaza3

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipiec 2020, 12:34:35 »
U mnie po aktualizacji pojawiają się składki z budżetu państwa w RCA u każdego pracownika identyczne - błąd krytyczny:Podana kwota składki jest niezgodna z ustawowymi zasadami finansowania składek. Po ręcznym usunięciu i ponownym przeliczeniu - błąd krytyczny:Pole Łączna kwota składek musi równać się sumie pól: Kwota składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe finansowane przez ubezpieczonego, płatnika, budżet państwa, PFRON i Fundusz Kościelny. Robiłam już chyba wszystko na co wpadłam łącznie z odinstalowaniem Płatnika. Czy ktoś ma jakiś pomysł bo dodzwonienie się na infolinię ZUS - niemożliwe.

Offline lgorek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lipiec 2020, 12:36:35 »
Nie mogę edytować postu,

Zapomniałem napisać że część VI. Rozliczenie części IV i V została teraz przeniesiona przed częścią X jako część IX. Zestawienie należnych składek do zwrotu/zapłaty.

Wg mnie przez ten zabieg jest cały problem.

Offline lgorek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Lipiec 2020, 12:37:50 »
U mnie po aktualizacji pojawiają się składki z budżetu państwa w RCA u każdego pracownika identyczne - błąd krytyczny:Podana kwota składki jest niezgodna z ustawowymi zasadami finansowania składek. Po ręcznym usunięciu i ponownym przeliczeniu - błąd krytyczny:Pole Łączna kwota składek musi równać się sumie pól: Kwota składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe finansowane przez ubezpieczonego, płatnika, budżet państwa, PFRON i Fundusz Kościelny. Robiłam już chyba wszystko na co wpadłam łącznie z odinstalowaniem Płatnika. Czy ktoś ma jakiś pomysł bo dodzwonienie się na infolinię ZUS - niemożliwe.

A spróbuj usunąć oba DRA i RCA i utworzyć nowe i wpisać z ręki wszystkie dane.

Offline zaza3

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Lipiec 2020, 13:31:49 »
właśnie  tak przed chwilą zrobiłam,  ale ponownie błąd krytyczny jak powyżej napisałam

Offline lgorek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lipiec 2020, 13:36:32 »
właśnie  tak przed chwilą zrobiłam,  ale ponownie błąd krytyczny jak powyżej napisałam

Robię teraz ręcznie druki tj na podstawie poprzedniego miesiąca jak się nic nie zmieniło, w 99% przechodzi. Najlepsze że jest płatnik ma pracownika i daje aby przeliczył RCA a ten wywala błąd krytyczny że jest niewłaściwy kod ubezpieczenia. Wyeksportowałem z programu kadrowego te same dane i okazało się że błędu nie ma normalnie cuda. Wg mnie jest tam coś mocno skopane w obecnej aktualizacji. 

Offline lgorek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lipiec 2020, 14:11:45 »

Offline eleks

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Reputacja: +4/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lipiec 2020, 14:26:59 »
Jeśli chodzi o programy płacowe - zwracajcie się do wydawców oprogramowania, by wypuścili nowe wersje, które aktualizuję Kedu do wersji 5.2. Import ze starych programów z wersją Kedu 5.0 wywala błędy albo wpisuje wartości 'z kosmosu'. Jeśli chodzi o mnie, to wczorajsza aktualizacja przebiegła tak:
- Płatnik zasygnalizował, że musi pobrać nową wersję -> Zgoda. Program pomielił, pościągał pare rzeczy, uaktualnił - extra.
- Płatnik  po uruchomieniu zasygnalizował, że baza danych nie jest zgodna z aktualną wersją programu. No tak, w sumie racja, bo nie aktualizowałem program z poziomu administratora bazy tylko użytkownika. Ciach, przeskoczenie na admina, automatyczna konwersja bazy, spowrotem na użytkownika - program pięknie działa.
- po uruchomieniu aktualizacja komponentów i składników programu pobrała mi dodatkowo jakiś nawet niemały pliczek i wyrzuciła monit i konieczność zrestartowania Płatnika. Restart. Działa idealnie.
Aktualizacja dokonana wczoraj około godz. 11:00. System Windows 10. Generalnie przy odpowiednim zainstalowaniu (prawa admina, folder bez polskich liter itp.) rzadko kiedy są jakieś proglemy przy aktualizacji. Może mam po prostu trochę szczęścia.

Offline lgorek

  • Nowy
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja: +0/-0
Odp: *** BŁĘDY PO AKTUALIZACJI - 29.06.2020
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Lipiec 2020, 19:22:59 »
Jak wszystkich mamy w programie kadrowym to tak. Jednak w moim przypadku mam 90% jednoosobowe działalności gdzie nie wrzucam ich do programu kadrowego a deklaracje robię przy wykorzystaniu Płatnik Manager. No nic czekamy aż Pan Darek wprowadzi aktualizację do programu aby cieszyć się dalej sprawniejszą pracą. Dzisiaj ręcznie zrobiłem prawie wszystkie ręcznie dokumenty na podstawie maja, a resztę z programu kadrowego. Trochę to zeszło ale zweryfikowało i wysłało poprawnie wszystkie zestawy.